?پنجشنبه ٢٠ دى ماه ١٣٩٧
امروز ساعت ٩/٠۵ صبح به سمت بجنورد با ماهان پرواز داشتم، بدلیل شرایط جوی پرواز در ساعت مقرر انجام نشد، بدلیل حضور استاندار در حوزه انتخابیه ساعت ١٢ امروز ، ناچار شدم از طریق مشهد با پرواز ١٠/١۵ دقیقه زاگرس که ساعت ١٠/٣٠ انجام گرفت، به اسفراین بروم، احتمالاً ساعت ١٢ برسم فرودگاه مشهد و با تاخیر ۴ ساعته ( ساعت ١۶) به برنامه بازدید استاندار از واحدهای صنعتی دولتی و خصوصی و شورای اداری برسم؛ هزینه بابت مطول کردن باند فرودگاه و خرید دستگاه ٧ میلیارد تومانی ILs و… نیز نتوانست کنسلی پروازها را حل کند.
ساعت ١٠/٣۵

جمعه ٢١ دى ماه ١٣٩٧ ساعت ١٠/٣٠
فرودگاه(sunshine) بجنورد؛
امروز که آفتاب بود پرواز بموقع انجام گرفت؛ با راه اندازی #فرودگاه_جاجرم در مواقع شرایط آب و هوایی نامناسب می توان کنسلی های خراسان شمالی را به حداقل رساند.

به قلم #دکتر_قوامی در رفع مشکل کنسلی پروازهای #فرودگاه_بجنورد:
با سلام، احترام و تشکر از اظهار لطف همه بزرگواران؛
کنسلی و تأخیرهاى فرودگاه به دلیل شرایط آب و هوایى و هزینه هایى که براى رفع مشکل انجام شده و تاثیر ندارد؛ بیانگر این است که اصطلاحاً “فرودگاه آفتابی” ( sunshine ) است؛با هزینه اضافی نمى توان “فرودگاه آفتابی” را به “فرودگاه هروقت” تبدیل کرد؛ مطالعات اولیه فرودگاه هم نشان می دهد که باید تا پتروشیمی ارتفاع کوه بابا موسی کاهش یابد( حداقل ۵ کیلومتر) که انجام چنین کاری غیر ممکن و هزینه های سنگینی را تحمیل مى کند؛ راه دیگر ایجاد فرودگاه پشتیبان در نقطه مناسبی از استان است؛ که ایجاد چنین فرودگاهی هم در شرایط فعلی توجیه اقتصادی ندارد؛ راه دیگر فعال کردن #فرودگاه_جاجرم است که دارای باند است و نیاز به هزینه کمتری دارد و در مواقعی که فرودگاه بجنورد با مشکل نامناسب بودن آب و هوا مواجه می شود، فرودگاه جاجرم نقش جانشین را ایفا کند؛ البته تسریع در تکمیل زیر ساخت #ریلی اتصال مرکز استان به شبکه سراسری هم راه دیگری است؛ علاوه بر انها چهار خطه کردن استان به گلستان، سبزوار، میامی جاجرم؛ اسفراین – بام قوچان هم اهمیت خاص خود را دارد.

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن