برنامه کاری یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰

برنامه کاری یکشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۰:

  •  جلسه علنی؛

  • کمیسیون اقتصاد بررسی رمز ارزها

    دکتر قوامی در جلسه کمیسیون اظهار داشت:
    پول یگانه نهاد بی بدیل اقتصادهای مبتنی بر بازار است و چگونگی خلق و تخصیص آن اثری عمیق بر سطح تولید و رفاه مردم کشور دارد.
    در این دوره گذار به عصر پولهای خصوصی، بهترین راه استفاده از ظرفیت خلق پول عمومی و تنظیمگری پول بانکها، استفاده از رمز ارز بانک مرکزی است. در خصوص ماهیت و کارکردهای رمز ارز بانک مرکزی فرصت در این جلسه محدود است و من بیش از این به موضوع ورود نمیکنم و به بیان این نکته اکتفا می‌کنم که همه آنچه که FATF و مقرراتی نظیر آن بخواهند برای ما به ارمغان بیاورند، رمز ارز بانک مرکزی یا توکن ریال برای ما ایجاد خواهد کرد.
    نمایندگان محترم کمیسیون
    ما در معرض یک جنگ نظامی، یک تحریم اقتصادی، یک نابسامانی داخلی، سیل فراگیر، یا زلزله های پر قدرت قرار نداریم که نگرانی چندانی نداشته باشیم و بتوانیم بگوئیم «این هم بگذرد»
    تغییرات روز افزون فناوریهای گوناگون صرفاً نشان از تغییراتی محدود در شیوه انجام دادن امور ندارند. مجموعه شواهد حکایت از یک انتقال پارادایم در نگاه به جهان و سازماندهی امور دارند و تبعات آن محدود به بازار و اقتصاد نمیشود و رابطه دولت و مردم، انسانها با یکدیگر و انسانها با طبیعت را دیگرگون میکند.
    پیشنهاد مشخص من مواجهه فعال، آگاهانه و با نگاه به افقهای دور دست برای بهرهبرداری از فرصتهایی است که هوشمند شدن اشیاء، انسانها و جوامع برای ما ایجاد میکند.
    گام اول و دم دستی آن رسمی کردن فعالیت بازیگران این اقتصاد است. نباید نوابغ خود را فرصت طلب خوانده، وادارشان کنیم با اسامی جعلی از رمزارزهای خود در سایر کشورها رونمایی کنند، پلتفرمهای خود را در زمین بازی دیگران توسعه دهند، و اندیشههای خلاقانه خود را به دیگران عرضه کنند.
    ما امروز نیاز به رسمی شدن فعالیتهای مبادله رمزارزها داریم. ترس از اندک پیامدهای منفی آن و اندیشیدن در پارادایم حکمرانی متمرکز میتواند مانع از اقدام مثبت باشد.
    ما باید نظام مالیاتی مان، نظام گمرکی مان، نظام بانکداری مان، نظام تأمین مالی مان، نظام صنعتی مان، نظام امنیتی مان، نظام ساخت و ساز صنعتی و مسکونی مان، و نظام حمل و نقل مان را با نگاه به فرصتهای اقتصاد هوشمند تغییر جهت دهیم و منتظر آن نمانیم که سیل خروشان آن ما را در خود غرق کند؛ دستگاه های دیگر هم نظرات خود را مطرح کردند و بنا شد کمیته ای تشکیل و پیشنهاد نهایی را تا پایان خرداد به کمیسیون برای تصمیم گیری نهایی ارایه کند؛ ۲ خرداد ۱۴۰۰.#هادی_قوامی

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن