معاون وزارت اقتصاد: بهبود محیط کسب و کار و کاهش تورم زمینه ساز کسب درآمدهای با ثبات و سالم است

شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد:
بهبود محیط کسب و کار و کاهش تورم زمینه ساز کسب درآمدهای با ثبات و سالم است
معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصادی و دارایی، اخذ مالیات از درآمدهای سالم و واقعی را هدف درست و اصلی دولت و مجلس دانست و افزود: برای دستیابی به این هدف باید محیط کسب و کار در کشور بهبود یافته و تورم کاهش پیدا کند.
به گزارش شادا، دکتر قوامی در گردهمایی دو روزه مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانهای سراسر کشور ضمن ارایه گزارشی از عملکرد یکساله این معاونت اظهار داشت: یکی از مأموریت های مهم و اساسی معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد، ایجاد ارتباط حداکثری با معاونت حقوقی ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی، کمیسیون های مختلف مجلس و مردم و نهادهای مختلف قانونی درکشور است و در طول یکسال عملکرد دولت سیزدهم نیز تلاش کرده ایم این ارتباط به بهترین شکل برقرار شده و مجلس و وزات امور اقتصادی و دارایی در حوزه قانونگذاری و اجرا همراه هم باشند.
معاون وزیر اقتصاد کسب رتبه دوم در حوزه عملکرد امورحقوقی در بین ۲۶ وزارتخانه و دستگاه اجرایی را از جمله دستاوردهای یکسال گذشته معاونت امور حقوقی و مجلس وزارت اقتصاد بر شمرد و ضمن قدردانی از عملکرد همه مدیران و کارکنان ادارات کل امور اقتصادی و دارایی استانها و سازمانهای تابعه وزارت اقتصاد در دستیابی به این موفقیت، گفت: این دستاورد بدون همکاری و حمایت های همکاران خانواده بزرگ امور اقتصادی و دارایی در سراسر کشور و سازمان های تابعه وزارت اقتصاد امکان پذیر نبود.
وی در ادامه گفت: در طول یکسال گذشته ۵۴۹۳ فقره از مکاتبات نمایندگان مورد بررسی، رسیدگی و پاسخگویی قرار گرفت و ۱۴۰ مورد سئوال نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه های مختلف و مرتبط با وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمانهای تابعه دریافت وپاسخ داده شد.
قوامی برگزاری جلسات منظم مدیران کل امور اقتصادی و دارایی استانها با نمایندگان مجلس را زمینه ساز ایجاد تعامل و تفاهم سازنده بین دولت و مجلس دانست و افزود: تعامل خوب مدیران استانها با نمایندگان مجلس در یکسال گذشته در عملکرد مطلوب معاونت امور حقوقی و مجلس مؤثر بود، همین مسیر باید با قوت و نظم بیشتر باید تداوم یابد.
معاون وزیر اقتصاد واگذاری اموال و دارایی های مازاد در استانهای مختلف را از جمله مواردی برشمرد که از سوی نمایندگان مجلس و به ویژه کمیسیون اصل ۹۰ پیگیری می شود و افزود: ادارات کل امور اقتصادی و دارایی باید در استانهای سراسر کشور باید در این زمینه فعال تر عمل کنند تا هر چه سریعتر تکلیف اموال و دارایی های مختلف دولت در استانها مشخص شود.
وی در ادامه با اشاره به تهیه لایحه مالیات بر درآمد افراد (PIT) اظهار داشت: آنچه نمایندگان محترم در حال حاضر با عنوان مالیات بر عایدی سرمایه (CGT) مد نظر دارند، در واقع جزیی از مالیات بر درآمد افراد یا PIT است و مالیات بر درامد افراد PIT با در نظر گرفتن حفظ قدرت خرید هر شخص محاسبه و اخذ می شود یعنی اگر یک سرمایه عایدی داشته باشد از آن مالیات گرفته شود.
وی اخذ مالیات از درآمدهای سالم و واقعی را هدف درست و اصلی دولت و مجلس دانست و افزود: برای دستیابی به این هدف باید محیط کسب و کار در کشور بهبود یافته و تورم کاهش پیدا کند.

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن