انتخاب دکتر قوامی به‌عنوان رئیس مجمع نمایندگان ادوار خراسان شمالی

با حضور نمایندگان ادوار مجالس شورای اسلامی خراسان شمالی انجام شد

حسینی سخنگوی مجمع نمایندگان ادوار مجلس‌ خراسان شمالی از مشخص شدن ترکیب اعضای هیئت‌رئیسه این مجمع پارلمانی در انتخابات ۲۱ آبان ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

سید ابوالقاسم حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر هادی قوامی افزود شنبه ۲۱ آبان ماه جاری با دعوت و فراخوان مرکز نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر اساس تبصره ۳ ماده ۴۹ آیین‌نامه داخلی مجلس تعدادی از نمایندگان سابق خراسان شمالی گرد هم آمدند و پس از سخنرانی «سید احمدرضا دستغیب» مشاور ریاست مجلس‌ شورای اسلامی، انتخابات هیئت‌رئیسه نمایندگان ادوار مجلس استان خراسان شمالی انجام گردید.

نماینده اسبق بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان و عضو هیئت‌رئیسه و سخنگوی مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همین جلسه آئین‌نامه مربوطه که قبلاً توسط دبیرخانه موقت مجمع تهیه شده بود قرائت گردید و با اکثریت آرای حاضرین تصویب شد. در ادامه انتخابات برای انتخاب رئیس بین آقایان قوامی و ثروتی برگزار شد که دکتر هادی قوامی ۷ رأی و آقای موسی‌الرضا ثروتی ۶ رأی را به خود اختصاص دادند و بدین ترتیب دکتر هادی قوامی برای مدت ۲ سال به سمت ریاست این مجمع منصوب گردید. به گفته حسینی اعضای هیئت‌رئیسه عبارت‌اند از:

«هادی قوامی» رئیس

«موسی‌الرضا ثروتی» نایب‌رئیس اول

«عبدالرضا عزیزی» نایب‌رئیس دوم

«نصرالله کمالیان» دبیر

«سید ابوالقاسم حسینی» سخنگو

به گفته حسینی آقایان هادی شوشتری نماینده ادوار قوچان و فاروج، علی محقر نماینده ادوار بجنورد، علی‌اکبری نماینده ادوار بجنورد، عباس مظفر نماینده ادوار بجنورد، حسین آفریده نماینده ادوار شیروان، سیدرضا نوروززاده نماینده ادوار اسفراین، قاسم جعفری نماینده ادوار بجنورد و سید ابوالقاسم رضایی نماینده ادوار بجنورد سایر اعضای شرکت کننده در این جلسه را تشکیل دادند.

نماینده اسبق مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در ادامه پیرامونِ ماهیت و کارکردِ مرکز نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و به‌تبع آن مجامع استانی گفت: ۲ هزار مدیر اجرایی سابق داریم و ۱۷۰۰ نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی نیز در کشور وجود دارند که می‌توان این ۳۷۰۰ نفر را سرمایه نظام تلقی کرد و ابتکار تأسیس مرکز نمایندگان ادوار که نخستین بار در مجلس هشتم محقق شد مطلوب بوده است.

حسینی در پایان گفتگو با یادآوری این‌که رئیس مرکز نمایندگان ادوار مجلس مسئولیت مشاورت رئیس مجلس شورای اسلامی را نیز عهده‌دار است افزود: تعداد ۱۵ کارگروه در این مرکز مشغول به کار هستند که ۵۰۰ نماینده ادوار را تحت پوشش قرار می‌دهند و با کمک معاونت قوانین مجلس، از نمایندگان ادوار استفاده می‌شود.

در پایان جلسه مذاکراتی در خصوص نحوه پیگیری و تأمین مالی راه‌آهن استان انجام و بنا شد در جلسات بعدی موضوعات ملی و استانی پیگیری شود.

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن