کارخانه آرد با اشتغالزایی ۱۶۰ نفر در سرپل‌ذهاب به بهره‌برداری رسید

با حضور معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی:

کارخانه آرد تعاونی۲۱۳ با اشتغالزایی ۱۶۰ نفر روز سه‌شنبه با حضور «هادی قوامی» معاون حقوقی و امور مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی، نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی در شهرک صنعتی شهرستان سرپل‌ذهاب افتتاح شد و بهره‌برداری رسید.

فرماندار سرپل ذهاب در آیین بهره برداری از این واحد تولیدی صنعتی با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در راه اندازی واحدهای راکد و اشتغال آفرینی و رونق تولید، گفت: این واحد صنعتی به صورت روزانه ظرفیت تولید ۲۰۰ تن آرد را دارد.

«صدرالله بابلی» افزود: برای راه اندازی کارخانه آرد تعاونی ۲۱۳ شهرستان سرپل ذهاب در مجموع ۸۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که از این میزان ۶۱۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی و ۲۱۰ میلیارد تسهیلات اعطایی دولتی است.

وی اظهار کرد: در این واحد صنعتی تولیدی برای ۴۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد شده و این افراد مشغول به کار شده اند.

دکتر قوامی معاون حقوقی و امور مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در حاشیه افتتاح کارخانه آرد تعاونی ۲۱۳ در گفت و گو با خبرنگاران گفت: این کارخانه آرد در جریان زلزله ۷.۳ ریشتری آبان سال ۱۳۹۶ سرپل ذهاب به صورت کامل تخریب شده بود و از محل منابع اشتغال روستایی بانک توسعه تعاون و منابع داخلی و کمک ها و مساعدت های شهرستانی و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی امروز شاهد افتتاح آن هستیم که آرد با کیفیت برای شهرستان، استان و کشور و همچنین صادرات تولید کند.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز با گرامیداشت چهل و چهارمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در آیین افتتاح این کارخانه، گفت: امروز شاهد افتتاح یک پروژه مهم کارخانه آرد تعاونی ۲۱۳ قصرشیرین در شهرک صنعتی سرپل ذهاب هستیم که با تسهیلات بانک توسعه تعاون و با مشارکت بخش خصوصی راه اندازی شده و ظرفیت بسیار بالایی برای تولید آرد دارد.

«شهریار حیدری» افزود: احیای این کارخانه بعد از بازسازی دوران زلزله کار با اهمیتی بود، این واحد تولیدی در دوران قبل از زلزله سال ۹۶ فعال بود که در جریان زلزله به طور کامل تخریب شد و بعد از زلزله با مشارکت بانک توسعه تعاون احیا و در دوران زلزله چندین بار مورد باردید مسوولان بانک توسعه تعاون قرار گرفت.

وی ادامه داد: امروز شاهد افتتاح این کارخانه مهم و مدرن و با تجهیزات و امکانات نوین و اشتغالزایی ۱۶۰ نفر هستیم و از همه مدیرانی که در این راه همراهی و همکاری کردند قدردانی می کنم، امید است سایر تولید کنندگان نسبت به احیای کارخانجاتی که قبل از زلزله در منطقه فعالیت داشتند همت کنند تا شاهد افتتاح کارخانه های راکد نیز باشیم.

در آیین افتتاح این واحد صنعتی تولیدی علاوه بر معاون حقوقی و امور مجلس وزیر امور اقتصادی و دارایی، سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه، نماینده مردم سرپل ذهاب در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سرپل ذهاب و سایر مدیران استانی و شهرستانی حضور داشتند.

شهرک صنعتی سرپل ذهاب در مجموع ۶۴ واحد تولیدی دارد که ۳۶ واحد فعال و ۲ واحد آماده بهره برداری است و ۱۶ واحد راکد نیز با همت و تلاش صاحبان این واحدها و تسهیلات اعطایی درصدد راه اندازی هستند.

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن