گشایش در خروج جنوب استان از بن بست با تکمیل و بهره برداری پروژه محور میامی جاجرم اسفراین قوچان

?گشایش در خروج جنوب استان از بن بست با تکمیل و بهره برداری پروژه محور #میامی_جاجرم_اسفراین_قوچان
سال ۹۷ برای این‌ پروژه با تصویب و اختصاص اعتبار در کمیسیون تلفیق بودجه ردیف ملی مصوب شد.
آخرین اظهارات دکتر هادی قوامی درباره این پروژه در گفتگو با روزنامه خراسان شمالی را بخوانی

✍️سید مصطفی نجفیان- محور میامی- جاجرم– سنخواست- اسفراین- بام– قوچان یکی از پروژه های ملی است که می تواند منجر به تحول شگرف اقتصادی از درگاه توسعه زیرساخت های حمل و نقل نه تنها برای خراسان شمالی بلکه برای استان های خراسان رضوی و سمنان شود.این پروژه به گفته #دکتر_قوامی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در اسفند سال ۹۷، صاحب یک ردیف ملی و مستقل بودجه ای از سوی مجلس شورای اسلامی شد؛ محوری که می تواند مقدمه ای برای خروج جنوب استان از بن بست باشد.
یکی از ویژگی های ممتاز آن که از سال ۹۷ صاحب ردیف ملی و مستقل شده این است که می تواند مسیر جنوب استان را ۸۰ کیلومتر تا مشهد و ۱۲۰ کیلومتر تا تهران کوتاه تر کند و مقدمه‌ای برای توسعه جنوب استان شود.
این پروژه به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی می تواند حمل و نقل شمال شرق را متحول کند.به گفته «خادمی»، تاکنون نزدیک به ۱۵۰ کیلومتر از محور میامی- جاجرم– سنخواست- اسفراین- بام – قوچان ساخته شده و بخش دیگر در حال اجراست.
با بهره برداری از این پروژه بخشی از بار ترافیکی مسیر تهران- مشهد و قسمتی از بار ترافیکی محور جنگل گلستان- مشهد در زمان شلوغی به این محور منتقل خواهد شد.

سید مصطفی نجفیان- در این باره نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی به سهم ۲۲۰ میلیارد ریالی محور میامی- جاجرم– سنخواست- اسفراین- بام- قوچان از بودجه سال ۹۸ اشاره و اظهار می کند: در بودجه سال ۹۷ که نخستین سال ایجاد و استقلال ردیف ملی برای این پروژه بود، ۲۰۰ میلیارد ریال سهم آن شد که از این میزان اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافت.
دکتر «هادی قوامی» با اشاره به این که اکنون این پروژه در مسیرهای ۳۰ کیلومتری جهان آباد- جاجرم، ۳۵ کیلومتری ینگجه- بام و ۲۵ کیلومتری چکنه- ینگجه فعال و تحت پیمان است، می افزاید: حدفاصل جهان آباد– جاجرم به طول ۳۰ کیلومتر در سال ۸۹ به پیمان رفته و زیرسازی آن در حال انجام است و امیدواریم با تکیه بر ظرفیت اعتباری پیش بینی شده طی ۲ سال آینده تکمیل شود و به بهره برداری برسد.
وی با اشاره به این که ۱۵ کیلومتر از مسیر ۲۵ کیلومتری چکنه– ینگجه خرداد امسال به بهره برداری می رسد و زیر بار ترافیک می رود، خاطرنشان می کند: ۱۰ کیلومتر دیگر هم که فرایند زیرسازی آن رو به اتمام است به پیمانکار جدید برای پیگیری و تکمیل، تحویل داده خواهد شد.
وی با اشاره به این که مسیر حدود ۳۵ کیلومتری ینگجه – بام در سال ۹۲ به پیمان رفته و اکنون ۳۰ میلیارد ریال از ۱۰۰ میلیارد ریال تخصیص یافته در اختیار پیمانکار این بخش است، تصریح می کند: از مسیر حدود ۶۳ کیلومتری بام – قوچان، حدود ۱۵ کیلومتر تا خرداد ۹۸ به محض تکمیل به بهره برداری خواهد رسید و بقیه آن که حدود ۴۸ کیلومتر است و تحت پیمان قرار دارد به شرط تخصیص اعتبار طی ۲، ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن