محکومیت حمله نظامی ترکیه به سوریه

در پنجمین روز از حمله ترکیه به شمال سوریه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام را محکوم و در دفاع از مردم مظلوم سوریه بیانیه‌ای صادر کردند.

این بیانیه توسط ۱۵۴ نفر از نمایندگان مجلس ازجمله دکتر هادی قوامی نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تدوین و به امضاء رسیده است. در متن این بیانیه آمده است: «امروز فریاد مظلومیت مردم کرد براثر تجاوز ناجوانمردانه ترکیه بلند است. در دنیایی که حاکمان دم از عدالت، برادری و حمایت از مظلومان سر می‌دهند امروز سکوت ننگین آنان در تاریخ ثبت خواهد شد و سازمان ملل متحد هم که نهادی برای حمایت از مظلومان از در سکوت سیاسی که خود نوعی حمایت از دولت ترکیه است به سر می‌برد. به‌یقین بدانید که این عملکرد جانب‌دارانه دولت‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در تاریخ ثبت خواهد شد»

در ادامه این نامه آمده است: «ما جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران بر خود فرض می‌دانیم از مظلومان کرد سوریه دفاع و حمایت نموده و انتظار داریم دولت جمهوری اسلامی ایران که حامی مظلومان است از طرق مختلف حمایت خود را از مظلومان کرد سوریه اعلام و با رایزنی با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی و کشورهای همسایه همچنین با به‌کارگیری تمامی ابزارها و پتانسیل‌های دیپلماسی نسبت به ممانعت از ادامه ی کشتار بی‌رحمانه آن مردم توسط دولت ترکیه و نیروهای تکفیری داعش و النصره اقدام فوری نمایند»

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن