نماینده اسفراین در مجلس: ۱۹ شهر خراسان شمالی ماهیت روستایی دارند

به گزارش ایرنا؛ هادی قوامی روز جمعه در همایش شهرداران و شوراهای اسلامی و دهیاری های شهر و روستا افزود: در این راستا رشد و توسعه شهرداری‌ها و دهیاری های خراسان شمالی تنها در گرو نگاه ویژه از سوی وزارت کشور است زیراکه در شرایط فعلی شهرداری‌ها به دلیل پایین بودن درآمد سرانه، با کسری بودجه و اعتبارات مواجه هستند.
وی با بیان اینکه بسیاری از شهرداری های استان به علت مشکلات اعتباری در سال های اخیر در معرض تعطیلی هستند، گفت: باید تخصیص اعتبارات و نگاه‌ها به خراسان شمالی به گونه‌ای باشد که در سفر بعدی وزیر کشور بتوانیم تغییرات را لمس کنیم.
استاندار خراسان شمالی هم در این همایش گفت: مدیران حداکثر استفاده را از زمان برای بهره گیری از فرصت ها داشته باشند.
محمدعلی شجاعی افزود: رمز مدیریت درست را در بهره گیری بهینه از زمان دانست و افزود: گام برداشتن در ذیل برنامه توسعه جز این امکانپذیر نیست.
وی با بیان اینکه نمی توان بدون داشتن همت و تلاش به اهداف رسید، اظهارداشت: اگر آگاهانه و با تسلط و آگاهی برنامه را پیش ببریم مشکلات برطرف می شود.
شجاعی با تاکید بر اینکه فقط صرف داشتن ادعای دانایی به درد مردم نمی خورد، گفت: این نظام‌چهره درخشان خود را در ۸ سال دفاع مقدس در میدان عمل نشان داده است.
وی با بیان اینکه برای سازندگی کشور حضور مردم نیاز است، افزود: برای رسیدن به اهداف و توسعه کشور باید راه درست را انتخاب و با تلاش و پشتکار بر اساس آن حرکت کرد.
نماینده مردم بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و رازوجرگلان در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش با بیان اینکه عدالت کافی در توزیع اعتبارات شهرداری‌های استان‌های کشور برقرار نیست، افزود: ۳۸ هزار میلیارد ریال در سال جاری به شهرداری‌ها اختصاص یافته که بیشتر آن به تهران اختصاص یافته است.
دکتر علی قربانی با تاکید بر اینکه بسیاری از نماینده‌های مجلس اصلا ماهیت دهیاری‌ها و شهرداری‌ها را نمی‌دانند، خاطرنشان کرد: بیش از ۸۰۰ شهرداری کوچک در سراسر کشور داریم که در صورت عدم حمایت دولت تعطیل می‌شوند.
نماینده شوراهای اسلامی خراسان شمالی نیز در این همایش به نقش تاثیرگذار مردم در پیشبرد امور اشاره کرد و گفت: توسعه بدون کمک مردم محقق نمی شود.
مهدی محمدی توجه بیشتر به شورایاران محله، راه اندازی مراکز پژوهشی شوراها و توجه بیشتر به حواشی شهرها را به عنوان مهم ترین مطالبات شوراهای اسلامی مورد تاکید قرار داد.

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن