لایحه صندوق مکانیزه فروش به صورت اولویت دار بررسی می شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۱۴ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان درخواست برخی از نمایندگان برای اعمال تبصره یک ماده ۱۰۰ (اولویت) برای لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه فروشگاهی (صندوق مکانیزه فروش) با ۱۴۷ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۱ نماینده حاضر در جلسه با در اولویت قرار گرفتن این لایحه موافقت کردند.

محمدرضا پور ابراهیمی داورانی در تشریح درخواست خود برای در اولویت قرار گرفتن لایحه صندوق مکانیزه فروش، گفت: وصول مالیات های قانونی دولت از محل فروش در کشورهای مختلف دارای مکانیزم هایی است که لازم است در جمهوری اسلامی نیز آن را داشته باشیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر ضرورت شفافیت اطلاعات اقتصادی، اظهار داشت: از این رو کمیسیون اقتصادی به سرعت به این لایحه رسیدگی کرد تا هرچه سریع تر به صورت قانون درآید تا واحدهای صنفی از مشکل خارج شوند.

وی افزود: همچنین نظارت دولت بر عملیات اقتصادی خود در حوزه کلان کشور از این طریق انجام خواهد شد و فضای کسب و کار نیز بهبود می یابد.

حمیدرضا فولادگر در ادامه به عنوان مخالف در اولویت قرار گرفتن لایحه صندوق مکانیزه فروش، عنوان کرد: سال گذشته برای حمایت از تولید داخل و کالای ایرانی طرحی را تقدیم مجلس کردیم که کلیات آن رأی آورد اما سه ماه است که پیگیر هستیم تا در اولویت قرار گیرد و همچنان عقب می افتد و دستورهای دیگر وارد می شود از این رو با در اولویت قرار گرفتن این لایحه مخالف هستیم.

هادی قوامی به عنوان موافق در اولویت قرار گرفتن لایحه صندوق مکانیزه فروش، عنوان کرد: لازم است این لایحه و لایحه مالیات بر ارزش افزوده به صورت همزمان تا پیش از تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ از سوی رئیس جمهور تا ۱۵ آذرماه تعیین تکلیف شود.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی برهمین اساس تصریح کرد: در نبود صندوق مکانیزه فروش نمی توانستیم مالیات به مصرف کننده نهایی اختصاص دهیم و براین اساس تولیدکننده ۲ مالیات یکی برای تولید و دیگری برای ارزش افزوده پرداخت می کرد، از این رو باید تا پیش از بررسی بودجه این موارد تبدیل به قانون شود./

منبع

نوشته های مشابه

نظرات

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن